-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

KIA EV9 med tre seterader
Stor elbil for stor familie
EV9 heter Kias elektriske storbilsating. En seks/sjuseter du kan hvile i eller snu andre seterad mot dem som sitter på tredje rad.
Allerede for et drøyt halvår siden videreformidlet BilNorge spionbilder av Kia EV9, og når den nå presenteres avkledd all kamuflasje har Kia beholdt det meste fra EV9 Concept.
Elektrisk er den også, men tekniske data holder Kia for seg selv inntil bilen lanseres i slutten av mars. Det som er helt klart er at Kia viderefører 800 volts teknologi med lang rekkevidde, inntil 350 kW DC ladefart og mulighet til å bruke bilen som strømkilde via ladekontakten.
På store vaner som Mercedes-Benz V-klasse og VW Multivan har løsningen med å kunne snu andre seterad til «konferansekonfigurasjon» vært vanlig i flere tiår, men nå kommer Kia med det i en vanlig familie-SUV. Samtidig fokuserer Kia på komfort, brukervennlige løsninger og at bilen skal gi en helt ny kjøreopplevelse, hva det nå ligger i det.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Kia EV9 kommer i setekonfigurasjonen 2+3+2 og 2+2+2.
Personene på første og andre seterad kan legge ned setene og hvile mens bilen lades. På tredje seterad er det også koppholdere og ladepunkter for mobile enheter.
Panoramaskjermen strekker seg fra rattet til midten av bilen og inneholder to berøringsskjermer på 12,3 tommer som suppleres med en 5-tommers skjerm. Antallet fysiske knapper er redusert til et minimum, men Kia har heldigvis valgt å beholde fysiske knapper for regulering av klimaanlegget og bilens lydanlegg. Tilgang til flere skjermfunksjoner gis via berøringsflater på dashbordpanelet slik som i Nissan Ariya.
Mange av de sentrale funksjonene styres dessuten fra hjul og knapper på rattet.
Det er så langt ikke sagt annet om norsk lansering enn av det skjer sent på året.